21 stencil of sex
“21 Stencils of Sex vorbeste despre aspectul actual al sexului, care nu mai are nimic de-a face cu o parte a „eu-lui” nostru, ci se prezinta mai mult ca un produs de consum. De aceea, 21 Stencils of Sex abuzeaza de simboluri erotice, intentionat tratate intr-o maniera impersonala, fiecare dintre ele subliniind un fetis, o obsesie, o tendinta sexuala.
Sexul este atat de utilizat in mass-media incat a devenit o marca, pe care omul o imbraca pentru a fi la moda, dupa standarde impuse, care ne trimit in rutina, ne ingradesc, ne limiteaza, ne distrug spiritual, ne transforma in roboti. Sexualitatea ar fi trebuit sa fie evadarea omului din rutina, daca nu era transformata intr-un simplu „produs de consum”, desigur, extrem de atragator, atent si inteligent ambalat.
In cultura zilelor noastre, sexualitatea este perceputa ca o practica cotidiana in sine, adica sexul mai curand decat erosul. Se promoveaza un sex exacerbat, in toate modurile, in toate ipostazele, pe toate canalele de informare, in toate spoturile, dar debarasat cu grija de simtire, de sentiment, de responsabilitate, de refacerea intregului.
Sexualitatea este integrata unei zone de consum alienante, este astazi un fel de paradigma universala a fericirii, un panaceu al lipsei de sens a vietii moderne. Ai sex, ai de toate. Sexul vinde tot. Lumea postmoderna, in care imaginea e totul (de unde si pornografia), a facut din sex ceva coextensiv realitatii.
Atitudinea mea fata de acest subiect se alatura perspectivelor care au atras atentia asupra acestei devalorizari consumatoriste a sexului inca din perioada de glorie a pop-art-ului si a noilor realisme inspirate de «fabrica de staruri holywoodiene» cu celebra-i reteta: «fa orice atata timp cat se vinde».”
Comentarii
Trimiteți un comentariu